Grafica vectoriala

Creatie Grafica publicitara si web design

Cum stii daca a venit timpul pentru a incorpora propriul departament de grafica publicitara la nivel de companie?

O analiza eshaustiva a tuturor nevoilor de grafica publicitara la nivelul unui an poate fi o suficienta informatie. Analizand costurile pentru proiectele de grafica publicitara, web design, logo design si/sau creatie de ambalaje si etichete pentru produsele companiei poate rezulta o valoare suficient de mare. Astfel discutia despre acest demers poate fi oportuna. Daca aceste costuri la nivel anual depasesc 10000 euro, este bine sa te gandesti la implementarea propriului departament de grafica publicitara.

De ce ai nevoie in departamentul de creatie si grafica publicitara?

In primul rand este nevoie de … oameni. Ai putea sustine ca unul singur este suficient. Total eronat. Un grafician cu abilitati modice de lucru in programele de grafica publicitara are nevoie de minim 5.000 de ora de lucru efectiv in aceste programe. Asta inseamna o experienta de minim 30 -36 luni (2,5-3 ani). Fara aceasta minima experienta este greu de crezut ca se va putea descurca in rezolvarea unor cerinte minimale pentru paginarea/tehnoredactarea unor pliante, flayere, brosuri, cataloage , mape de prezentare, carti de vizita, bannere, etc. Acum , azi , multi antreprenori solicita de la un grafician cunostinte solide de grafica, web design , prepress, tipar digital, imprimare prin diverse procedee. Este normal. Nu poti crea un produs care va merge la tipar digital/offset/flexografic fara sa ai minime cunostinte despre cerintele impuse materialului grafic (originalului) pentru tipar. Sunt cerinte specifice, greu de stiut de catre cineva care nu a lucrat efectiv cu o tipografie. Dar cerintele postului privesc si partea de web design. Cat de simplu suna. WEB DESIGN. In spatele acestui termen sunt insa o multime de cunostinte de programare, scriere cod, baze de date, in plus fata de cele necesare crearii paginii web. Si toate aste sa le invete in cei 2-3 ani(anteriori) de experienta. Greu, foarte greu.

Necesar Hardware si Software.

Acestea fiind spuse sa vedem care sunt cerintele tehnice, echpamentele IT  necesare. Statie grafica performanta, monitor (cel putin unul) de mari dimensiuni, scaner , imprimata color, pantonar (cod de culoare Pantone), tipometru etc…. Taote acestea inseamna costuri de minim 4-5000 euro.

Mergand mai departe ajungem la softul necesar. O suita completa Adobe, una CoreDraw, un pachet QuarkXpress, Pachetul de fonturi minimale (necesar) creatie grafice, un editor de fonturi, unul de efecte speciale, filtre si pluginuri, software pentru programare si web design., baze de date, software pentru scrierea de codurisursa si lucrul cu baze de date, etc, etc, etc. ALte cateva miii de euro.

Personal calificat pentru grafic design si web design.

Am ajuns la resursele umane. Am vorbit la inceputul acestui articol despre acest lucru. Salariul net al unui grafician junior este de minim 500 euro. UN Creativ este absolut necesar,iar salariul net minim este cu siguranta peste 700 euro. La toate aceste sume (lunare) se adauga taxesi alte costuri ocazionate de legislatia in vigoare.

 

Solutia este EXTERNALIZAREA SERVICIILOR.

Costuri minimale lunare, deductibile 100%. Garantia unui serviciu profesional.

Oferit de Agentia de Branding Cristian Caramida .